moc.liamg%404hsozl

moc.liamg%404hsozl

Накази

Наказ №190-о від 28.08.2024 "Про організацію харчування учнів школи у 2024-2025 н.р.

Наказ №192-о від 28.08.24 "Про створення робочої групи НАССР у 2024/2025 н.р.

ІНФОРМАЦІЯ ПРО РОБОТУ З ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ

Одним із головних завдань навчального закладу є забезпечення права кожної дитини на життя та охорону здоров’я. Харчування – провідний чинник, що має важливе значення для дитини, забезпечує гармонійний ріст, фізичний і нервово-психічний розвиток, стійкість до дії інфекцій та інших несприятливих чинників зовнішнього середовища.Із 01.09.2019 року Лубенська ЗОШ І-ІІІ ст. №4 ЛМР (наразі Гімназія ім. В.Малика ЛМР) розпочала роботу з впровадження системи НАССР (наказ № 125 від 10.06.2019 «Про створення робочої групи по впровадженню системи НАССР», наказ № 163 від 28.08.2019 «Про організацію харчування»). Усю організаційну роботу проведено з метою забезпечення функціонування й підтримки системи НАССР, яка відповідає вимогам Законів України: «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, побічні продукти постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)», Наказу №1503 від 21.01.22 (редакція 08.08.2023) Міністерства економіки України, Наказу №2532 від 03.12.2020 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та СГ України, Наказу №446 від 08.08.2019 Міністерства аграрної політики та продовольства України, санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (зі змінами від 28.07.2021 №786)Група НАССР керується зовнішніми й внутрішніми нормативними документами та здійснює свою роботу відповідно до стратегії закладу в області якості й безпеки харчової продукції, чинного законодавства України та цього положення. До групи НАССР входять фахівці, призначені наказом керівника закладу, де всі члени групи компетентні, мають відповідну освіту, професійну підготовку, навички та досвід роботи. Працюючі за системою НАССР, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні чинники, посилюється контроль безпечності харчових продуктів, які отримують учні закладу. Група НАССР впроваджує процедури верифікації (перевірки), які дозволяють встановити, що заходи керування досягають бажаного ефекту, тобто контролюють небезпечні чинники. Робота системи НАССР працює позитивно згідно даних постійного моніторингу. Результати верифікації зазначаються в:- журналах- чек листах- протоколах. Здійснюється контроль водопостачання (проби води, щотижневі заміни фільтрів на воду)Група НАССР проводить аналіз небезпечних чинників через певний проміжок часу, щоб встановити, якими небезпеками ми можемо керувати, і в якій мірі це необхідно для забезпечення безпечної харчової продукції, та розробляє комбінації заходів у разі їх виявлення. Розроблені інструкції для працівників харчоблоку та проведено навчання щодо дій у разі надзвичайних ситуацій на виробництві (відсутності світла, води).Обов’язковою складовою щорічного плану роботи закладу є розділ “Організація харчування”. Це питання знаходиться під постійним контролем адміністрації Гімназії та сестри медичної з дієтичного харчування, які здійснюють контроль за санітарно- гігієнічним режимом роботи шкільної їдальні, асортиментом продукції, що реалізується, якістю приготування й організацією прийому їжі, а також дотриманням дітьми правил особистої гігієни та вживанням готових страв, буфетної продукції. Наразі вартість харчування для учнів 1-4 класів та учнів пільгових категорій становить 43 грн (тобто на 10 грн. більше, ніж у минулому році (Рішення виконавчого комітету Лубенської міської ради від 02.09.2024 р.№204 ).На даний час в закладі гаряче харчування отримують:Безкоштовно:228 учнів 1-4-х класів ( з них - 49 мають пільгову категорію),58 учнів 5-11-х класів, які мають пільгову категорію) За кошти батьків: 30 учнів ГПД,близько 200 учнів 5-11 класів (сніданки, обіди, буфетна продукція). Також мають можливість харчуватися працівники Гімназії. В Гімназії ім.В.Малика періодично проводяться перевірки працівниками Управління Держпродспоживспілки в Лубнах та Полтавського обласного центру контролю та профілактики хвороб МОЗ України. На думку адміністрації закладу в збільшенні частоти перевірок потреба відсутня. Працівники харчоблоку для удосконалення своїх професійних якостей на платформі «Знаїмо» переглядають відеоролики приготування страв та інформацію, яка пов’язана з їх професійною діяльністю.Сестра медична з дієтичного харчування проводить санітарно-просвітницьку роботу з працівниками харчоблоку, учнями та батьками з профілактики захворювань та важливості корисного харчування. Щодня скидаються в групу батьків фото страв та їх перелік (назви). Проводяться бесіди з учнями на тему «Здоровим бути модно та круто». Під час бесід ведеться спілкування з використанням презентацій, як закріплення в кінці заняття учні в ігровій формі повторюють матеріал уроку, а потім переглядають відео про корисні звички та здорове і правильне харчування. З метою обізнаності учнів щодо безпечного прийому їжі на харчоблоці функціонує стенд «Як жуєш, так і живеш. Свіжа їжа - свіжі ідеї», який оновлюється щотижня та заохочує дітей обирати правильні та корисні продукти харчування. Із 2021 по 2024 рр. наш заклад був учасником Україно-Швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я». У рамках проєкту заступник директора з НВР, вчитель основ здоров’я та сестра медична пройшли навчання на тему «Тарілка здорового харчування» та тренінг «Здорове харчування». Педагоги закладу взяли участь в конкурсі розробок занять та уроків на тему «Тарілка здорового харчування». Дякуючи проєкту заклад отримав корисні буклети, постери, плакати, збірник рецептур страв для зарчування дітей в закладах освіти, розроблений провідними фахівцями у сфері беспечного харчування, 2024 р. А також - холодильники в кількості -3 шт. Документація, яка необхідна для організації якісного харчування, ведеться вчасно та в повному обсязі (примірне двотижневе меню, щоденне меню та меню-розкладка, журнали інформації про отриману продукцію, журнали бракеражу сирої та готової продукції, журнал обліку виконання норм харчування, журнал контрольного та генерального прибирання харчоблоку, журнал санітарного стану їдальні, журнал складського обліку їдальні, журнал температурного режиму холодильного обладнання+ чек листи, журнал здоров’я працівників харчоблоку, журнал термінів реалізації продуктів харчування+ чек листи, журнал санітарно-просвітницької роботи з працівниками харчоблоку, журнал ТО обладнання. Вся документація ведеться згідно нових діючих вимог Постанови 305 від 24.03.2021 р. «Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», враховуючи зміни від 28.07.2021 №786.Протягом літа та осені 2020 року за кошти державної субвенції, місцевого бюджету та спеціального фонду закладу було виконано капітальні ремонти електромережі та системи вентиляції харчоблоку. Придбано нове сучасне обладнання: машину посудомийну, тістоміс, електроплиту, холодильне обладнання, овочерізку, жарову шафу, електричну сковороду, марміт, планетарний міксер, картофелечистку, нейтральні елементи, комплект виробничих столів, комплект стелажів, миючі ванни. Членами групи НАССР було обговорено, як розмістити нове обладнання з урахуванням нових діючих умов. Задля уникнення перехресного забруднення було облаштовано місце для сирої продукції (риба, м’ясо) з підведенням води та встановленням мийки. На даний момент заклад забезпечений всім необхідним технологічним обладнанням, крім пароконвектомату.У гімназії постійно ведеться пропаганда здорового способу життя й основ національного харчування. Класні керівники та сестра медична з дієтичного харчування систематично проводять бесіди, анкетування батьків та учнів щодо якості організації гарячого харчування. Питання організації та результати контролю за станом харчування розглядаються на батьківських зборах. На сайті закладу створено сторінку «Організація харчування», яка інформує батьків та учнів про меню, систему безпечності харчових продуктів, новації, що відбуваються в системі харчування. Гімназія зацікавлена в тому щоб якомога більше учнів харчувалися в їдальні закладу. Саме тому, як тільки почали діяти нові норми та технологічні картки (24.03.2021 р.) наш заклад розпочав поступово впроваджувати нові технологічні картки щоб зрозуміти, які саме страви подобаються нашим учням. Комісія НАССР разом зі шкільною Радою по харчуванню провели засідання з обговоренням страв, які необхідно ввести в меню, а які не варто використовувати. У сезонному меню включені практично тільки страви за новими вимогами, які учні вживають із задоволенням. Тепер для них звичними стали помірно солодкі напої та страви з малим вмістом цукру та солі. Процес апробації нових технологічних карток триває і на даний час.Усі позитивні зміни, що відбуваються в закладі в питаннях організації харчування - результат підтримки керівництва міста та командної роботи працівників закладу.

СНІДАНКИ ДЛЯ УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ

Illustration

Салат з капусти огірків кропу та томатів. Кус-кус. Рибні стіки. Сік. Груша. Хліб цільнозерновий.

Illustration

Салат з капусти огірків та кропу. Маринара. Скрамбл. Чай. Бутерброд з сиром твердим.

Illustration

Салат з томатів, огірків та кропу. Каша гречана з томатною пастою. Чахохбілі. Компот зі свіжих яблук та груш. Хліб цільнозерновий.

Illustration

Салат з томатів та солодкого перцю. Печеня по-домашньому з птицею. Каркаде. Хліб цільнозерновий. Банан.

ОБІДИ ДЛЯ УЧНІВ ПІЛЬГОВИХ КАТЕГОРІЙ

Illustration

Борщ з фрикадельками та сметаною. Запіканка сирна з яблуком та морквою зі сметаною. Какао. Хліб цільнозерновий. Банан.

Illustration

Суп з макаронами. Каша гречана з томатною пастою. Чахохбілі. Компот зі свіжих фруктів. Хліб цільнозерновий

Illustration

Юшка гречана без засмажки. Салат з капусти, огірків та кропу. Маринара. Скрамбл. Чай. Хліб цільнозерновий з сиром твердим.